قاف گراف

وبلاگ شخصی قاسم رستم پور

وبلاگ شخصی قاسم رستم پور

قاف گراف

دلنوشته ها و هدایای ناقابل
نذر سلامتی مولایم امام خامنه ای
صلوات فراموش نشه
با تشکر
قاسم رستم پور

مصاحبه با حلقه وصل

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۲۱ ب.ظ
اختصاصی/ قاسم رستم‌پور در گفتگو با حلقه وصل:

هنوز خلاهای زیادی هست + تصاویر

قاسم رستم‌پور، هنرمند برگزیده اولین همایش «نقش هنرمندان در اقتصاد مقاومتی» نقش هنرمندان را در نهادینه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت و ورود آنان را به این عرصه ضروری دانست.

به گزارش حلقه وصل، اولین همایش «نقش هنرمندان در اقتصاد مقاومتی»، سه‌شنبه 19 اسفندماه در سالن سوره‌ی حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد. در این مراسم از قاسم رستم‌پور، هنرمند گرافیست جوان، به خاطر طرح‌های گرافیکی در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی تقدیر شد. به همین مناسبت حلقه وصل گفت‌وگویی را با این هنرمند جوان انقلابی انجام داده است.

رستم‌پور هدف از این همایش را تجلیل از هنرمندان فعال در عرصه‌‌ی اقتصاد مقاومتی و ارائه‌‌ی الگوهایی برای سایر هنرمندان برای ورود به این عرصه دانست و گفت: برای این که مفهوم و پیام اقتصاد مقاومتی به مردم برسد، دو گروه عمده نقش دارند: اساتید و معلمانی که وظیفه‌‌ی آن‌ها آموزش به مردم است، دوم هنرمندان که با زبانی که برای همگان قابل فهم است، این مفاهیم را انتقال می دهند.

گرافیست برگزیده اولین همایش «نقش هنرمندان در اقتصاد مقاومتی» با بیان این که مخاطبان آثار هنری، بسیار بیشتر از مخاطبان سایر روش‌های گفتمان‌سازی است اضافه کرد: این همایش برای آن بود که هنرمندان بیان مفاهیم مربوط به اقتصاد مقاومتی را وظیفه‌‌ی خود بدانند. در واقع هنرمندان انقلابی ورود خوبی به این عرصه داشته‌اند، با این حال هنوز هم خلاهای زیادی احساس می‌شود.


وی با اشاره به این که از حدود شش سال پیش وارد عرصه‌‌ی گرافیک و طراحی شده است خاطرنشان کرد: بعد از این که حدود 20 طرح گرافیکی در زمینه‌‌ی اقتصاد مقاومتی ارائه کردم در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتم.

رستم‌پور مجموعه‌‌ی «اقتصاد مقاومتی»، متشکل از 42 پوستر را کار بعدی خود دانست که در حال حاضر در دست اقدام دارد.


این گرافیست جوان پیش از این در کنگره ملی امام‌هادی(ع)‎، کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) و کنگره ملی جعفربن‌موسی‌الکاظم‎(ع) ‎ به عنوان شایسته‌ی تقدیر و در همایش حماسه حضور‎ ‫با موضوع انتخابات‎ به رتبه‌‌ی سوم دست یافته است. وی هم‌چنین ‫عضو نهضت مردمی پوستر انقلاب‎ است. این طراح جوان در پایان از مشورت‌های دکتر حجت‌الله عبدالملکی، استادیار دانشگاه امام صادق(ع) و ایده‌پردازی برای بیش از 40 اثر گرافیکی در زمینه‌‌ی اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.

در این همایش هم‌چنین از امید قالیباف، خبرنگار واحد مرکزی خبر، میلاد عرفان‌پور، شاعر برجسته کشور، حامد زمانی خوانند ارزشی کشورمان و چندتن از دیگر هنرمندان تجلیل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی